Полірування фар своїми руками

Всього за 2-3 роки скло автомобільної фари мутніє настільки, що і світити добре перестає і виглядає непривабливо. А вирішити цю проблему можна всього за годину.

Скло фар сучасних автомобілів – насправді ніяке не скло, а міцний пластик полікарбонат. Тому на старих машинах з фарами із справжнього скла мутний «погляд» з’являвся тільки через 10-15 років. Правда, не варто скидати з рахунків сучасні швидкості, через які зіткнення фари з піском, що піднімаються вітром з узбіччя, стало сильніше і частіше. Власне, ці мікрочастинки буквально стирають фари.

Друга причина помутніння – це міцна соляна плівка від потрапивших на гарячу фару реагентів, щось на зразок накипу в чайнику. Полірування видаляє і цю плівку.

Отже, для повернення колишнього блиску очам наших автомобілів знадобляться наступні матеріали та інструменти.

• Наждачний папір зернистістю Р800, Р1200, Р2000.
• Полірувальна паста, наприклад DoctorWax DW 8307 для хромованих поверхонь, або ЗМ Rubbing Compound 3900.
• Автомобільний малярський скотч.
• Балончик WD-40 або пляшка слабкого мильного розчину з розпилювачем.
• Уайт-спірит.
• Трохи чистого медичного спирту.
• Уретановий прозорий лак.
• Дрель або УШМ, мережева або акумуляторна, обов’язково з регулюванням обертів.
• Насадка під полірування для дрилі або болгарки.
• Полірувальний круп губка, фетр, повсть.
• Технічні серветки або пара м’яких ганчірок.

Перший етап

Змочіть водою фару і шкурку зернистістю Р800. Починайте шліфувати поверхню в одному напрямку, наприклад тільки по горизонталі. Полікарбонат – пористий матеріал, і мікроподряпини на поверхні фари мають продовження вглиб структури матеріалу. Там же накопичується брудна соляна кірка. Наждачка розкриває ці пори, а постійне зрошення водою допомагає видалити висохлі реагенти.

Шліфуйте без явного натиску, не шкодуйте води – вона допоможе контролювати стан поверхні і продовжить життя робочого шматочка наждачного паперу.

Шліфуйте до тих пір, поки вся поверхня фари не стане однорідною.

Другий етап.

Наждачка Р1200

Повторіть описану вище операцію, але тепер шкіркою з більш дрібним зерном – Р1200. Знову вода і шліфування в одному обраному напрямку. Після закінчення обробки вже помітна різниця з зерном Р800, але фара все ще не ідеально прозора.

Третій етап.

На цьому етапі важливо виконати вже відому операцію вкрай ретельно, дотримуючись напряму полірування і постійне змочування водою. Надтонкий абразив Р2000 або навіть Р2500 (розміри зерна: 8,5-9,5 і 7,9-9,1 мкм) виводить скло до майже ідеального стану з ледь помітною шорсткістю. Чим довше і ретельніше обробляти поверхню, тим краще виявиться результат. Після цього етапу скло повинно бути майже прозорим. Замість води можна використовувати WD-40.

Четвертий етап.

Тепер задіємо електроінструмент. Дриль з регулюванням обертів – ідеальний варіант, якщо у вас немає шліфувальної машинки. Затискаємо оснащення в патроні і наносимо на фару полірувальну пасту. Встановимо середні обороти і приступимо до полірування круговими рухами з легким натиском.

ВАЖЛИВО! Ні в якому разі не використовуйте високі обороти дрилі і сильний натиск: через тертя температура в місці контакту підвищується, що призводить до викривлення і помутніння полікарбонату, яке вже неможливо буде виправити.

Не шкодуйте полірувальної пасти. Як тільки на фарі не залишиться її слідів, повторіть операцію. Слідкуйте за тим, що виходить.

Для цього рекомендуємо використовувати полірувальний круг з тонкої повсті. Пасту наносять не на фару, а на полірувальний круг рівномірно по всій поверхні, поки він не стане зеленим. Швидкість обертання – 600-800 об. / Хв.

П’ятий етап, заключний.

Захисне покриття

Отже, фара чиста і прозора. Змоченим в медичному спирті рушником очищаємо залишки пасти з фари і захисного скотча навколо неї. Щоб досягнутий ефект зберегти якомога довше, приготуйте захисний склад: розведіть 1 частину прозорого уретанового лаку 1 частиною уайт-спіриту. Губкою або ганчірочкою рівним тонким шаром нанесіть суміш на фару горизонтальними рухами, починаючи з верхньої частини. Попередньо відіжміть губку: суміш не повинна текти. Рідке покриття густіє досить швидко, тому не допускайте патьоків. Якщо це все-таки сталося, промийте оброблену ділянку уайт-спіритом і повторіть операцію. Якщо операція пройшла успішно, дайте висохнути покриттю як мінімум протягом години і не торкайтеся до нього 2 години. Ідеально – дати йому висохнути 8-10 годин, наприклад залишивши на ніч. Мити машину слід не раніше ніж через добу.

Фари заблищать яскравіше нових і покажуть нічну дорогу як днем.

Коментарі